Syndrom karpálního tunelu-cvičení

01.01.2012 20:02

 Vkládám slíbený popis cvičení na bolavé ruce.

 Pokud vás bolí ruce,zkuste jednou nebo i vícekrát denně následující (auto)masáž,která působí proti poškození šlach:

Natáhněte jednu ruku a dlaní té druhé ji poplácávejte po vnitřní straně od zápěstí až do podpaží. Poté udělejte totéž po zevní straně celé ruky od zápěstí až na rameno. Končetiny samozřejmě vystřídejte. Potom si ruce promačkejte od zápěstí až po rameno. Nakonec uchopte palcem a ukazováčkem kožní řasu (včetně povrchové části svalů) nad středem vnitřní strany zápěstí a jemně štípejte. Postupuje se stále ve středu po celé ruce až do podpaží a totéž se opakuje po straně zevní. Poté se vše dělá na druhé ruce. Mějte na paměti,že tato masáž má být příjemná,nesmí vás bolet.

Několik užitečných tipů

Ohýbejte zápěstí nahoru a dolů,svírejte a otvírejte dlaně,silně zatněte ruku v pěst,dělejte dlaněmi krouživé pohyby v obou směrech-to vše zabraňuje otokům. Můžete i mačkat gumový kroužek nebo tenisák.

Masírujte si a protahujte prsty. Můžete se na tom domluvit i s kolegy-v takovém případě vám mohou protřepat zápěstí,když vás uchopí za konce prstů. Buďte ale opatrní,nemělo by jít o nějakké drastické pohyby.

Položte ruce na okraj stolu a kružte rameny jedním směrem a poté zpátky. Tlačte rukou proti stolu nebo proti druhé dlani-tím se zlepšuje prokrvení.

Předpažte jednu ruku dlaní vzhůru, druhou uchopte prsty a tlačte je dolů směrem k tělu. Totéž opakujte s druhou rukou.

Sepněte ruce jako k modlení a pohybujte s nimi vertikálně od hrudníku k hlavě a zase zpět. Nebo můžete sepnutýma rukama dělat pomalé"vlny"-zápěstí přitom vyvracejte,jak jen to jde.

 

 

Proti syndromu karpálního tunelu pomáhá i jóga. Výzkum,jehož výsledky před časem otiskl The Journal of American Medical association,dokázal,že jógové cviky a pozice zmírňují blest v zápěstí.

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.